IMDB 9.0

داستان فیلم شوالیه تاریکی ، The Dark Knight

دانلود فیلم شوالیه تاریکی The Dark Knight

هنگامی که تهدیدی که به نام جوکر نامیده می شود ویرانی و هرج و مرج بر سر مردم گاتهام ایجاد می کند، بتمن باید یکی از بزرگترین آزمون های روانی و فیزیکی توانایی خود را برای مبارزه با بی عدالتی بپذیرد.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight) فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی کریستوفر نولان است که فیلم‌نامه‌اش را او به همراه برادرش جاناتان به نگارش درآورده است. این فیلم که بر اساس ابرقهرمان دی‌سی کامیکس یعنی بتمن ساخته شده، دنبالهٔ بتمن آغاز می‌کند (۲۰۰۵) است و دومین فیلم در سه‌گانهٔ شوالیهٔ تاریکی به‌شمار می‌رود. در داستان فیلم، ابرقهرمان بتمن، ستوان پلیس جیمز گوردون و دادستان ناحیه‌ای هاروی دنت برای از بین بردن جرائم سازمان‌یافته در گاتهام سیتی متحد می‌شوند، اما کوشش آن‌ها با مداخلهٔ مغز متفکر آنارشیستی یعنی جوکر که در پی آزمایش این است که بتمن تا کجا پیش خواهد رفت تا شهر را از هرج و مرج کامل نجات دهد، بی‌نتیجه می‌ماند.

شوالیه تاریکی اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و یکی از بهترین فیلم‌های دههٔ ۲۰۰۰ مورد ستایش قرار گرفته است. این فیلم از نظر تجاری نیز بسیار موفق بود و بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد.

شوالیه تاریکی برای بازی‌های هیث لجر در نقش جوکر، بازی‌های مایکل کین در نقش آلفرد پنی‌ورث، و بازی‌های گیل هنسن در نقش رابین، تحسین‌های زیادی دریافت کرد. لجر برای بازی خود در نقش جوکر برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

شوالیه تاریکی پیامدهای عمیقی بر فرهنگ عامه گذاشته است. جوکر به یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های شرور در تاریخ سینما تبدیل شده است و فیلم به طور گسترده‌ای به عنوان یک اثر کلاسیک ابرقهرمانی تلقی می‌شود.

در اینجا برخی از نکات برجسته فیلم شوالیه تاریکی آورده شده است:

  • بازی هیث لجر در نقش جوکر: لجر یک اجرای فراموش‌نشدنی از جوکر ارائه می‌دهد که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شرور در تاریخ سینما مورد ستایش قرار گرفته است.
  • کارگردانی کریستوفر نولان: نولان یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز کارگردانی می‌کند که به طور مداوم بیننده را درگیر می‌کند.
  • فیلمنامهٔ جاناتان و کریستوفر نولان: فیلمنامهٔ نولان‌ها پیچیده و هوشمندانه است و به بررسی موضوعاتی مانند عدالت، قانون و نظم، و ماهیت شر می‌پردازد.

شوالیه تاریکی یک فیلم کلاسیک ابرقهرمانی است که ارزش دیدن را دارد. این فیلم یک داستان جذاب، اجراهای عالی، و کارگردانی ماهرانه را ارائه می‌دهد.

۳.۶ ۵ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahil.s9200
ahil.s9200
1 سال قبل

anlain

شاهپور دریایی
شاهپور دریایی
13 روز قبل

فوق العاده است

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x