IMDB 8.2

خلاصه داستان فیلم ذهن زیبا

دانلود فیلم ذهن زیبا A Beautiful Mind

جان نَش (راسل کرو) از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به سمت استادی برگزیده میشود. او توانایی خارق العادهای در کشف رابطه بین اشکال و اعداد به هم ریخته دارد. ازدواج با آلیشیا (جنیفر کونلی) به زندگی او رنگ و لعابی دیگر میدهد تا اینکه ظاهراً ویلیام پارچر (اد هریس) مامور سیا به سراغش میرود و از او میخواهد با توجه به استعداد بینظیرش در زمینه فعالیتهای رمز شکنی به سیا کمک کند اما…

فیلم جدید ذهن زیبا محصول سال کشور آمریکا در ژانر های بیوگرافی و درام میباشد. ذهن زیبا توسط Ron Howard کارگردانی شده و بازیگرانی همچون Russell Crowe و Ed Harris و Jennifer Connelly در آن ایفای نقش کرده اند.

فیلم ذهن زیبا (۲۰۰۱) یک فیلم درام زندگی‌ نامه‌ای به کارگردانی ران هاوارد و با بازی راسل کرو است. این فیلم بر اساس زندگی جان نش، ریاضیدان برنده جایزه نوبل اقتصاد است.

با این حال، زندگی نش به زودی با تشخیص اسکیزوفرنی پارانویید پیچیده می شود. او شروع به تجربه توهمات و هذیان می کند و به تدریج از واقعیت جدا می شود.

نش با وجود بیماری خود، به کار خود ادامه می دهد و در نهایت در سال ۱۹۹۴ جایزه نوبل اقتصاد را دریافت می کند. او با همسر و فرزندانش زندگی می کند و با بیماری خود مبارزه می کند.

ذهن زیبا یک فیلم پرطرفدار بود و با تحسین منتقدان و مخاطبان روبرو شد. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای کرو و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

در اینجا برخی از نکات برجسته فیلم ذهن زیبا آورده شده است:

  • بازی راسل کرو: راسل کرو در نقش جان نش یک اجرای قدرتمند ارائه می دهد. او به خوبی پیچیدگی شخصیت نش و مبارزه او با بیماری را به تصویر می کشد.
  • داستان واقعی: ذهن زیبا بر اساس زندگی واقعی جان نش ساخته شده است. این فیلم به خوبی چالش های زندگی با اسکیزوفرنی را به تصویر می کشد.
  • امید: ذهن زیبا یک داستان امید است. این فیلم نشان می دهد که حتی با وجود یک بیماری روانی جدی، زندگی ارزشمند است.

ذهن زیبا یک فیلم درام زندگی‌نامه‌ای کلاسیک است که ارزش دیدن را دارد. این فیلم یک داستان جذاب و پرتنش را با بازی راسل کرو و مفاهیم عمیق ارائه می دهد.

در اینجا برخی از نظرات منتقدان درباره فیلم ذهن زیبا آورده شده است:

  • “یک فیلم زندگی‌نامه‌ای قدرتمند و الهام‌بخش که به خوبی بر اساس زندگی جان نش ساخته شده است.” – ورایتی
  • “یک فیلم درام روان‌شناختی جذاب که با بازی راسل کرو به اوج می‌رسد.” – رولینگ استون
  • “یک داستان امید و پیروزی که ارزش دیدن را دارد.” – هالیوود ریپورتر
۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad
mohammad
8 ماه قبل

من این فیلم خیلی دوست دارم بخصوص وقتی صحنهای که جان نش بیماریش را میپذیرد و با این که افراد خیالی را بازهم می بیند ولی به آنها اهمیت نمیدهد و تا گرفتن جایزه نوبل پیش میرود. حتی هنگام گرفتن جایزه نوبل بازهم افراد خیالی را میبیند

نیما
نیما
6 ماه قبل

این یه فیلم نیست یه شاهکاره

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x